XIII Advanced Course in Visual Arts - Joan Jonas

 

2007

During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco During the workshop; 2007; photo: Luca Bianco

2 - 21 luglio 2007

XIII Corso Superiore di Arti VIsive
Invisible Miracles

Visiting Professor
Joan Jonas


Direttore
Annie Ratti
Curatori
Anna Daneri
Cesare Pietroiusti
Roberto Pinto
Coordinamento
Caterina Riva

"Costruire un’immagine lavorando sull’idea di tempo in relazione agli spazi interni e esterni a Como, esplorare le possibilità di una struttura poetica scaturite dall’esperienza di movimento in un luogo. Il mio lavoro ha sempre visto l’uso di oggetti e di elementi che ispirano la danza quotidiana, disegni, frammenti di pensieri. A Como realizzeremo i nostri elementi e oggetti lavorando con i materiali a portata di mano, come la carta, il tessuto, il legno, il filo metallico, rivelando i miracoli invisibili di ciò che ci circonda. Le opere finali, individuali e di gruppo, saranno memorie residue o fossili dell’esperienza di lavoro con lo spazio, il tempo e la struttura. Poesie e film saranno fonti ulteriori." (Joan Jonas).

2 - 21 July 2007

XIII Advanced Course in Visual Arts
Invisible Miracles

Visiting Professor
Joan Jonas


Director
Annie Ratti
Curators
Anna Daneri
Cesare Pietroiusti
Roberto Pinto
Coordinator
Caterina Riva

"Constructing an image while working with the idea of time in the particular spaces of Como, indoor and outdoor, we will explore the possibilities of poetic structure in relation to movement within a place.
My work has always involved the use of objects or props that inspire the dance of the every day, drawings, and fragments of thought. In Como we will make our props or objects working with the materials at hand, such as paper, cloth, wood and wire, while
revealing the invisible miracles of the surroundings.
Final works, both individually and as a group, will involve the residue or fossil of the experience of working with space, time, and structure. Additional sources will include the reading of poems and the viewing of films." (Joan Jonas)