XIX CSAV – Artists Research Laboratory, Matt Mullican

2013

Matt Mullican, Under Hypnosis, still from performance, Tate Modern, London 2007. Photo: Sheila Burnett Matt Mullican, Organizing the World, installation view, Haus der Kunst, Munich, 2011. Photo: Jens Weber Matt Mullican, Organizing the World, installation view, Haus der Kunst, Munich, 2011. Photo: Jens Weber Matt Mullican, "About the Meaning of My Things", lecture at Fondazione Antonio Ratti, 2013 Matt Mullican, "About the Meaning of My Things", lecture at Fondazione Antonio Ratti, 2013

5 – 29 luglio 2013

XIX CSAV – Artists Research Laboratory
Meaning of Things

Artista invitato
Matt Mullican

Annie Ratti
Curatore
Simone Menegoi
Coordinamento
Anna Castelli

Meaning of things
Engaging the picture
Mullican discuterà il suo lavoro e la sua continua ricerca inerente l’interpretazione emotiva delle immagini e dei segni. Sin dai primi anni settanta Mullican si è interessato alla capacità che ha l'immagine di afferrare la nostra coscienza e creare un'esperienza. Questa costante indagine del linguaggio dei segni sarà trattata durante il laboratorio così come la natura dell'esperienza teatrale, la sua capacità di trasformare stati emotivi estremi, e il fenomeno della trance, elemento fondamentale delle performance dell’artista.

5 - 29 July 2013

XIX CSAV – Artists Research Laboratory
Meaning of Things

Invited Artist
Matt Mullican

Annie Ratti
Curator
Simone Menegoi
Coordinator
Anna Castelli

Meaning of things

Engaging the picture

Mullican will discuss his work and ongoing research into the emotional interpretation of pictures and signs. Since the early 1970s Mullican has been interested in the ability a picture has to grab our consciousness and create an experience. This ongoing investigation of sign-language will be discussed during the lab as well as the nature of the theatrical experience, its ability to transform extreme emotional states, and of the trancelike phenomenon that is the core of Mullican’s performances.