XXII CSAV – Artists Research Laboratory. Renée Green

 

2016

Renée Green. Begin Again, Begin Again, 2015. MAK Center for Art + Architecture at the Schindler House, Los Angeles. Courtesy of the artist and Free Agent Media
Photo: Joshua White Renée Green. Endless Dreams and Time-Based Streams, 2010. Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco. Courtesy of the artist and Free Agent Media
Photo: Phocasso / J.W. White

1-23 luglio 2016

XXII CSAV – Artists Research Laboratory
Cinematic Migrations

Artista Invitata
Renée Green

Direttore
Annie Ratti
Curatore
Lorenzo Benedetti
Coordinamento
Anna Castelli

Cinematic Migrations
Un desiderio di cinema forse è esistito ancor prima della sua invenzione. La base dell'indagine di questo workshop si costituisce intorno ad una speculazione su questa ipotesi e sui vari e diversi modi con cui questo desiderio ha preso forma sia in passato che nel presente. Oggi il cinema può essere pensato come un termine omnicomprensivo che include diversi tipi di immagini in movimento e di forme a scorrimento temporale attualmente in circolazione, che emergono attraverso storie incrociate, ma specifiche. Mentre la pellicola di celluloide diventa sempre più distante da noi e aumentano i formati per la registrazione digitale, il cinema si realizza nel suo senso più esteso.



Cinematic Migrations avrà uno sguardo poliedrico sul ruolo che le trasmutazioni del cinema e i suoi cambiamenti tortuosi su scala mondiale hanno avuto nel corso del tempo; comprendendo le integrazioni del cinema nelle sue forme di video online, televisione, installazioni spaziali, performance e danza, e considerando la comparsa di molti nuovi formati e dispositivi portatili. (Renée Green)

1-23 July 2016

XXII CSAV – Artists Research Laboratory
Cinematic Migrations

Invited Artist
Renée Green

Director
Annie Ratti
Curator
Lorenzo Benedetti
Coordinator
Anna Castelli

Cinematic Migrations
Desire for cinema perhaps existed before its creation.
Questions regarding this speculation and the variety of ways this longing has been addressed in the past and present form the basis of inquiry in this workshop. Cinema can now be thought in the present as the umbrella term used for the variety of moving image and time-based forms that currently circulate and which have intersecting, yet specific, histories of emergence. As the celluloid matter of film becomes more distant and as digital forms increase, cinema in its expanded sense is becoming further realized.

Cinematic Migrations will be a multi-faceted look at the role of cinema’s transmutations over time and its worldwide and circuitous shift, which include the integrations of its form into online video and television, spatial installations, performance and dance, as well as its appearance in many formats and portable devices. (Renée Green)