Christina Mackie: People Powder

Ex chiesa San Francesco
Largo Spallino 1, Como

Opening: 19.07.2018, ore 19.30 - 21.30

Partendo dalle Yellow Machines, una delle tre parti della monumentale installazione prodotta alla Tate Britain di Londra nel 2015, giganteschi filtri prodotto di una tecnologia sofisticata ma apparentemente privi di funzione, che sara’ ripresentata alla chiesa di  San Francesco, la mostra aggiunge un nuovo e forse conclusivo capitolo alla ricerca di Mackie sul passaggio fra stati diversi aggiungendovi una serie di animazioni video e un’installazione site-specific composta di preformati abrasivi e rigranulati plastici tecnologicamente complessi.

Con il patrocinio di:

Comune di Como

Con il supporto di:
Ambasciata Canadese
Fondazione Cariplo

Grazie a:
Gianeco
Mtm Plastics
Rollwasch

Sponsor tecnico:

Epson

XXIV CSAV – Artists’ Research Laboratory

Christina Mackie

People Powder

20.07.2018 - 9.09.2018
Spazio Culturale Antonio Ratti
Ex chiesa San Francesco
Largo Spallino 1, Como

Opening: 19.07.2018 , 7.30 pm - 9.30 pm

The point of departure for the show is the Yellow Machines, one of a three-part monumental installation produced at Tate Britain, London in 2015. These gigantic filters manufactured through a sophisticated technology but devoid of an apparent function, will be re-installed at the church of San Francesco along with a group of computer animations and a site-specific installation composed of abrasive media and plastic re-granulates of technological complexity. Overall the exhibition adds a new and perhaps final chapter to Mackie’s research into the filter.

Patronage of:
Comune di Como