Book launch & Performance: How do We make a We

01 Giugno 2018

HOW DO WE MAKE A WE
Book Launch and a Performance by Karl Holmqvist

Con grande piacere, vi invitiamo a unirvi a noi sabato 9 giungo, dalle 19 alle 21, presso Motto Berlin per la presentazione del libro How do We make a We, la pubblicazione nata in occasione della XXIII edizione dello CSAV - Artists Research Laboratory, Language and Sound as Sculpture, che si è svolto a Como nell’estate del 2017.

Concepita da Claudia de la Torre e Gregorio Magnani in collaborazione con i partecipanti, la pubblicazione è una riflessione sull’esperienza condivisa del laboratorio e sui temi che sono stati toccati durante il suo corso. Attraverso contributi individuali e collettivi, la pubblicazione indaga come il suono, la performance e il linguaggio possano essere strumenti per la creazione di un ‘noi’, che sia al contempo capace di agire e in un continuo processo di auto-smantellamento, e di un ‘io’ sempre in lotta con se stesso.

XXIII CSAV: Lorenzo Benedetti, Hannah Black, Isaac Contreras, Michael Dean, Claudia de la Torre, Kiah Endelman Music, Hugo Esquinca, Romain Grateau, Russel Haswell, Karl Holmqvist, Doris Hardeman, Marine Julie’, Annett Kottek, Youngjae Lih, Gregorio Magnani, Jan Moszumanski Kotwica, Annie Ratti, Natalia Rebelo, Sara Rodrigues, Alex Turgeon, Titus Wonsey e Giulia Zabarella.

Performance di Karl Holmqvist ore 20
Drinks e snacks

How do We make a We è pubblicato da Compagnia con il gentile sostegno di Fondazione Antonio Ratti.

SEDE EVENTO

Motto Skalitzer Str. 68, im Hinterhof, 10997 Berlin

U1 Schlesisches Tor

Please join us on Saturday June 9th from 7 till 9 PM at Motto Berlin for the book launch of How do We make a We, a publication that grew out of the Ratti Foundation’s XXIII CSAV - Artists Research Laboratory, Language and Sound as Sculpture, held in Como, Italy, in the summer of 2017.

Designed by Claudia de la Torre and Gregorio Magnani in collaboration with the participants, the
publication reflects on the experiences shared at the laboratory and on its overall theme. Through
individual and collaborative contributions it investigates how sound, performance and language may become tools in the creation of a ‘we’ that is both capable of agency and in a continuous process of dismantling itself and of an ‘I’ that is always at war with itself.

The XXIII CSAV was: Lorenzo Benedetti, Hannah Black, Isaac Contreras, Michael Dean,
Karl Holmqvist, Doris Hardeman, Marine Julie’, Annett Kottek, Youngjae Lih, Gregorio Magnani, Jan Moszumanski Kotwica, Annie Ratti, Natalia Rebelo, Sara Rodrigues, Alex Turgeon, Titus Wonsey and Giulia Zabarella.

Performance by Karl Holmqvist 8pm sharp

Snacks and drinks

How do We make a We is published by Compagnia with the kind support of Fondazione Antonio Ratti.

INFO VENUE
Motto Skalitzer Str. 68, im Hinterhof, 10997 Berlin